728 x 90

Εξομολόγηση 45άρη συνταξιούχου στρατιωτικού για την «πρόωρη» αποστρατεία του

Εξομολόγηση 45άρη συνταξιούχου στρατιωτικού για την «πρόωρη» αποστρατεία του

Άκουσα ποικίλα σχόλια και συνάντησα αμήχανες-ουδέτερες-σιωπηλές-ζηλόφθονες αντιδράσεις στα πρόσωπα -συντριπτικά πολλών- συνανθρώπων για την «πρόωρη» αποστρατεία μου και για 45άρηδες συνταξιούχους στρατιωτικούς που «κάθονται», ενώ είναι εργασιακά ενεργητικοί και προκλητικά μικροί για συνταξιοδότηση! Επειδή ουδείς -κατά τα φαινόμενα- εννοεί την πεμπτουσία και κρίνει επιφανειακά… Επειδή με ξεζούμισαν και μετά με πετάνε σαν στυμμένη λεμονόκουπα… Επειδή

Άκουσα ποικίλα σχόλια και συνάντησα αμήχανες-ουδέτερες-σιωπηλές-ζηλόφθονες αντιδράσεις στα πρόσωπα -συντριπτικά πολλών- συνανθρώπων για την «πρόωρη» αποστρατεία μου και για 45άρηδες συνταξιούχους στρατιωτικούς που «κάθονται», ενώ είναι εργασιακά ενεργητικοί και προκλητικά μικροί για συνταξιοδότηση! Επειδή ουδείς -κατά τα φαινόμενα- εννοεί την πεμπτουσία και κρίνει επιφανειακά… Επειδή με ξεζούμισαν και μετά με πετάνε σαν στυμμένη λεμονόκουπα… Επειδή με έμαθαν και έμαθα να πολεμάω και να αντιμετωπίζω με θάρρος τα πάντα…

Δηλώνω ευθαρσώς:

Όταν άφησα το Λύκειο 17 ετών, εισακτέος στη ΣΜΥ, όταν η Ελλάδα ζούσε στην ευμάρειά της, όταν οι ΕΔ ήταν από τις τελευταίες λύσεις επαγγελματικής αποκατάστασης για πολλούς, η συντριπτική πλειοψηφία των συμμαθητών-φίλων μου σάστισαν, χλεύασαν επικριτικά και αναρωτιόντουσαν με καχυποψία: «Που πάει αυτός τώρα στη ΣΜΥ, στρατός, τι είν’ αυτό». Από όλο το Λύκειο τότε, εισήχθησαν 2 παιδιά, θυμάμαι. Ωστόσο, το Σύνταγμα με δέχτηκε σ’ αυτή την τρυφερή ηλικία…

Όταν με έστυβαν επί 20 μήνες με σκληρή εκπαίδευση στρατιωτικής σχολής, πειθαρχώντας με για να στελεχώσω τον ΕΣ, όλοι οι συνομήλικοί μου ζούσαν την ανεμελιά της εφηβείας και τους καφέδες στις πλατείες, έχοντας ήδη πάει και «πενθήμερη», αλλά εγώ έκανα πολλές «πενθήμερες» επιβιώσεις στη στρατιωτική σχολή…

Αποφοιτώντας, έμμισθος και ανεξάρτητος, παίρνοντας την πρώτη μετάθεση στη Χίο, οι συμμαθητές-φίλοι μου είτε εισέρχονταν στο Πανεπιστήμιο, είτε κατατάσσονταν στρατιώτες, είτε ήταν ακόμη άνεργοι…

Δημιουργώντας οικογένεια, πατέρας στα 23 και στα 28 μου, οι συμμαθητές-φίλοι μου είτε τελείωναν το Πανεπιστήμιο -ολοκληρώνοντας έτσι την ανέμελη φοιτητική ζωή-, είτε υπηρετούσαν στρατιωτική θητεία, είτε έψαχναν για εργασία, είτε άρχιζαν ισχνά-ισχνά την επαγγελματική τους ζωή. Εγώ είχα ήδη περίπου 12 χρόνια συντάξιμης υπηρεσίας (που τώρα ουδείς «θυμάται») και είχα ήδη μετατεθεί 4 φορές σε Χίο, Μεσολόγγι, Σάμο, Λιτόχωρο, με την ανάλογη υλική και ψυχοσωματική ατομική και οικογενειακή φθορά…

Πλην γονέων-πεθεράς, κανείς από φίλους-συμμαθητές (με είχαν ήδη ξεχάσει αφού έλειπα χρόνια) και συγγενείς μετρημένοι στα δάχτυλα του μισού… χεριού δε ρώτησαν επί 25 χρόνια (και όταν υπηρετούσα στην παραμεθόριο 10 χρόνια) πως περνούσαμε, αν χρειαζόμασταν βοήθεια, αν αρκούσε ο μισθός, αν είμαστε καλά… Λίγα τηλεφωνήματα ενδιαφέροντος έγιναν όταν υπηρετούσα σε «όμορφες» Φρουρές (Λιτόχωρο, Λάρισα, Βουδαπέστη). Στις άδειές μου («υποχρεωτικά» στον τόπο καταγωγής να δω συγγενείς, αλλιώς είχαμε παρεξηγήσεις), το κόστος μετακινήσεων μείωνε σοβαρά το μισθό, ενώ, αμέτρητες φορές δημιουργούνταν τριβές και παρεξηγήσεις γιατί δεν πήγαινα να επισκεφτώ «όλους»! Αυτοί οι όλοι όμως, ΠΟΤΕ δεν έκαναν την υπέρβαση να ξεβολευτούν και να με επισκεφθούν εκεί που υπηρετούσα, με -πάντα- νομιμοφανείς-ευεξήγητες δικαιολογίες. Το πιο εξοργιστικό είναι ότι, ΟΛΟΙ (κράτος, κοινωνία, συγγενείς, γνωστοί), με «θυμούνται» τώρα που αποστρατεύτηκα «μικρός» και με κατακρίνουν ως συνταξιούχο προβάλλοντας τα γνωστά επιχειρήματα, ενώ τα προηγούμενα 25 χρόνια κανείς δε με «ήξερε»!

Στη σταδιοδρομία μου ευτύχησα να έχω υψηλότερες αποδοχές 3 φορές, αλλά στην πορεία όλες εξανεμίστηκαν στα υψηλά κοινόχρηστα, πετρέλαια, υψηλά ενοίκια, υψηλούς λογαριασμούς ΟΤΕ (λόγω απόστασης!), απόσβεση πρότερων χρεών, πολυέξοδες μετακινήσεις (άδειες κ.λπ.) που δεν έχουν άλλα επαγγέλματα, καθώς επίσης και μετακινήσεις για εξεύρεση κατοικίας πριν τη μετάθεση. Έξοδα που υφίστανται σε μικρό βαθμό ή δεν υπάρχουν καθόλου σε εκατοντάδες άλλα επαγγέλματα…

Επειδή με μετέθεταν κάθε 2-3 χρόνια και σε 25 χρόνια πήρα 9 μεταθέσεις και μετακόμισα σε 11 σπίτια, δεν κατέστη δυνατό να χτίσω σταθερές σχέσεις (εργασιακά-ατομικά-οικογενειακά), να αγοράσω σπίτι ή να κάνω οποιαδήποτε άλλη «επένδυση» γιατί είχα εμπόδια την απόσταση, το οικονομικό, την επικείμενη μετάθεση. Μακροπρόθεσμα όμως ενημερωνόμουν ότι όλοι οι συμμαθητές-φίλοι-συγγενείς και ντόπιοι ιδιώτες (που γνώριζα στις μεταθέσεις), σταθεροποιούνταν σε κάτι, είτε εργασία, είτε αγορά σπιτιού, είτε λήψη δανείου, είτε γάμος με εντόπια σύζυγο. Κι εγώ έβλεπα μόνο…

Όταν γεννήθηκε ο γιος μου, ο Σχης-Δκτής «αρνήθηκε» 4ήμερη άδεια για να παρευρεθώ στον τοκετό της συζύγου μου! Όταν -αίφνης- απεβίωσε η πεθερά μου (κάτοικος εξωτερικού), ο Ταξχος αρνήθηκε έγκριση άδειας εξωτερικού με τη δικαιολογία ότι «είναι αργά, οι άδειες εξωτερικού προγραμματίζονται νωρίτερα». Τελικά, η άδεια εγκρίθηκε μετά από άγχος, εκνευρισμούς, άσκοπη αντισυναδελφική μεταχείριση και δεκάδες τηλεφωνήματα σε αεροπορικές εταιρείες. Σε κάθε άλλη εργασία, το αυτονόητο είναι να φύγεις αμέσως, ενώ στις ΕΔ δεν είναι «τόσο απλό λόγω υπηρεσιακών υποχρεώσεων»! Την περίοδο 2005-2007, αν δεν απατώμαι, θεσμοθετήθηκε υποχρεωτικά άδεια του πατέρα-στρατιωτικού σε περίπτωση τοκετού της συζύγου του…

Στους ιδιώτες που τώρα με «θυμούνται» και λένε πικρόχολα σχόλια και έχουν μείνειαμετακίνητοι στον τόπο καταγωγής τους ή παντρεύτηκαν με εντόπιο/α σύζυγο ή επένδυσαν-αγόρασαν-τοποθέτησαν στον τόπο τους μπαίνοντας σε δικό τους σπίτι, δεν έχω να αντιτάξω τίποτα απολύτως λόγω των παραπάνω συνθηκών εργασίας μου. Δεν έχω να αντιτάξω αγορά κατοικίας, αγροτεμαχίου, σταθερής εργασίας συζύγου, παρά μόνο τούτο: Μετά από 25 χρόνια στον ΕΣ είμαι στυμμένος σαν λεμονόκουπα, έχοντας ξοδέψει τα καλύτερα και παραγωγικότερα χρόνια της ζωής μου σε μια ατέρμονη «μετακίνηση» δίχως απτό αποτέλεσμα!

Πληροφοριακά και προς γνώση παντός ενδιαφερομένου όλου του δημόσιου τομέα, στη διάρκεια των 25 ετών (23 εκτός σχολής), εργάστηκα εντός στρατοπέδου -με τη μορφή υπηρεσιών, ασκήσεων, εβδομαδιαίων υπηρεσιών, επιφυλακών, είτε άλλων «υποχρεωτικών» δραστηριοτήτων (επιθεωρήσεις, καθαριότητες)-, επί 33 μήνες περίπου, οι οποίοι φυσικά ήταν απλήρωτοι, δηλαδή, 2 χρόνια και 9 μήνες χωρίς αμοιβή, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (εθνικές ασκήσεις). Εν έτει 2011, εγκρίθηκε μετά από μακροχρόνια αίτηση των πάντων, υποχρεωτική απαλλαγή μετά από 24ωρη υπηρεσία, κάτι που δεν πρόλαβα να γευτώ καθόλου, δηλαδή, έφυγα με την πίκρα μέσα μου…

Ουδόλως αναφέρομαι στις εργασιακές συνθήκες του επαγγέλματος γιατί ελεύθεροι επαγγελματίες, δημόσιοι υπάλληλοι, νομικοί, γιατροί, ιδιωτικοί υπάλληλοι κ.ά., αφενός έχουν τους δικούς τους νόμους και συνθήκες εργασίας που τους σέβομαι πλήρως και δεν έχω να πω τίποτα, αλλά, η πειθαρχία, η ιεραρχία, οι στυγνοί νόμοι-διαταγές του στρατεύματος, η «εξουσία» του προϊσταμένου αξκού, πλάθουν, καθορίζουν, επηρεάζουν, φθείρουν και απομυζούν προσωπικότητα και ατομική ελευθερία. Γι’ αυτό πολλοί αποφεύγουν να σταδιοδρομήσουν στις ΕΔ: «Δεν είναι για όλους», λένε πολλοί, «δεν αντέχω εγώ», «δε μπορώ αφεντικά στο κεφάλι μου». Τώρα όλοι θυμούνται και κατακρίνουν τους νέους συνταξιούχους αλλά τότε ΔΕΝ ήθελαν να σταδιοδρομήσουν ως μη επιθυμούντες! Ήταν σκληρά τότε για πολλούς, αλλά τώρα ακόμα επικρίνουν που έφυγα «νωρίς»…

Αν τυχόν εγώ ή άλλοι «συνάδελφοί» μου φαινόμαστε βιολογικά μεγαλύτεροι είναι γιατί η ευθύνη για το υφιστάμενο προσωπικό (για ό,τι πράξει ή δεν πράξει πολλές φορές!) που κατά καιρούς διοικούμε είναι απλήρωτη. Οι συνεχείς μετακινήσεις, τα άγχη εξεύρεσης κατοικίας-σχολείων, ο υπηρεσιακός φόβος, οι ανηλεείς υποχρεώσεις, η πίεση των ανωτέρων, όλ’ αυτά είναι ψυχοφθόρα. Η άστατη υπηρεσιακή ζωή (υπηρεσίες, έφοδοι, ασκήσεις κλπ.) ιατρικώς γερνούν…

Εφόσον το Σύνταγμα προβλέπει (καθόλου τυχαία) νόμιμη συνταξιοδότηση, λόγω πανθομολογουμένως ιδιάζουσων εργασιακών συνθηκών (που όλοι παραδέχονται, ξαναλέω, αλλά όλοι κατακρίνουν επειδή αποχώρησα), έκανα χρήση του νόμιμου δικαιώματός μου. Η Υπηρεσία δε δίνει άλλο κίνητρο για να εργαστώ άλλα 10 έτη -και να αποστομώσω τους επικριτές των νέων 45άρηδων συνταξιούχων- όπως π.χ., να παραμείνω αμετάθετος σε τόπο συμφερόντων για το υπόλοιπο της σταδιοδρομίας, να ηρεμήσω λιγάκι! Η φθορά των μετακινήσεων ανυπόφορη, οι ανάγκες των τέκνων πιεστικές, η οικονομική κατάσταση επέστρεψε σε επίπεδα 1960 και το μέλλον προδιαγράφεται από εντελώς άγνωστο έως σκοτεινό… Κάποιοι δε, επιχείρησαν να με κάνουν να νιώσω ενοχές που εργάστηκα, πλήρωσα εισφορές, έχω σύνταξη και εφάπαξ (ΟΛΑ από τις κρατήσεις μου!)…

Μεγάλος αριθμός αποστρατευθέντων κάτω των 55 ετών (όπως μας λέει η Τρόικα!) που αποχώρησαν με αίτησή τους, διακρίνονται για υψηλή επαγγελματική συνεισφορά, ηθική ακεραιότητα, έντονη προσωπικότητα, αναζήτηση άλλων ευκαιριών εξέλιξής τους σε νέα περιβάλλοντα, υγιείς και ρομαντικές απόψεις για το στράτευμα. Ναι μεν ο νέος συνταξιούχος έχει ακόμα μέλλον και ανεκτίμητη εμπειρία, η Πολιτεία όμως διαφωνεί κάθετα και, παρόλο που είμαι ικανός να εργαστώ ακόμη και σε πολυεθνικό Οργανισμό (ΝΑΤΟ, ΟΗΕ, ΟΑΣΕ) «τιμωρεί την πρόωρη αποχώρηση».

Συμπερασματικά και με πλήρη ειλικρίνεια δηλώνω ότι: Απολαμβάνω τη νέα ζωή ως «45άρης συνταξιούχος», τα βράδια κοιμάμαι συνειδησιακά ήσυχος εφόσον υπηρέτησα συνεπέστατα και νομοταγώς, χαίρομαι την οικογένειά μου κάθε μέρα, αδιαφορώ τελείως για επικριτικά σχόλια ότι «κάθομαι» ή κατασπαταλώ τα κρατικά ταμεία (τα οποία εκτιμώ ότι πηγάζουν 80% από παντελή άγνοια και 20% από φθόνο, ζήλεια ή άλλες σκοτεινές προθέσεις), απολαμβάνω την ελευθερία μου -φτωχότερος μεν, ευτυχέστερος δε- και παίρνω τη ζωή μου πίσω. Κοιμάμαι, ξυπνάω, αθλούμαι, διαβάζω, γράφω, μαθαίνω, ενημερώνομαι, μετακινούμαι, ταξιδεύω, εργάζομαι πνευματικά όποτε θέλω εγώ!

espeth.gr

34 σχόλια
admin
ADMINISTRATOR
PROFILE

Δείτε επίσης

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply

34 Σχόλια

  • Stelios Touchtidis
    15 Φεβρουαρίου 2016, 11:59 μμ

    With all respect for your service and hard work, you should know that others also put in service and hard work, and that studying in the University is not fun and games. In most countries retirement age is in the late 60’s. Many work past that. At 45, I hadn’t yet joined the company where I would work for 20 more years–and after leaving, I have been working another 3 years. So yes, I do feel that you should be doing something productive, and that although you are entitled to your retirement benefits, those should not have been made available to you (unless you are physically unable to work) till at least age 60.

    REPLY
    • Πέτρος@Stelios Touchtidis
      16 Φεβρουαρίου 2016, 12:13 πμ

      Όχι, φίλε μου! Τα εχει δουλέψει τα λεφτά του!σειρά σου τώρα….

      REPLY
      • Poulakos Pavlos@Πέτρος
        16 Φεβρουαρίου 2016, 1:19 πμ

        συνταξιούχος στα 45. Προσδόκιμο επιβίωσης ανδρών 79 έτη. Δηλαδή 25 έτη δουλειάς, για 34 χρόνια σύνταξης. "Βγαίνει" μόνο αν η σύνταξη είναι 300 ευρώ, και δεν πάρει εφάπαξ. Το λέει γιος στρατιωτικού, έφεδρος Λοχαγός ο ίδιος, που άλλαξε 8 πόλεις ως τα 18 έτη—στους αξιωματικούς οι μεταθέσεις είναι πολλαπλάσιες των υπαξιωματικών. Κανείς υγιής αξιωματικός δεν πρέπει να συνυαξιοδοτείται πριν τα 60— οι λοιποί εργαζόμενοι στα 65-67…

        REPLY
        • Igor @Poulakos Pavlos
          16 Φεβρουαρίου 2016, 1:37 πμ

          Οι γνώμες είναι σαν τις κωλ……. δες ο καθένας έχει και από μια

          REPLY
    • Αθανάσιος ΑΔΑΜ@Stelios Touchtidis
      17 Φεβρουαρίου 2016, 11:45 μμ

      ΚΑΝΕΙΣ δεν τον ρώτησε άν ήθελε την συνταξιοδότησή του στα 45 του, και μάλιστα την ώρα που οι οικονομικές του ανάγκες είναι επαυξημένες λόγω της υποστήριξης που θέλουν τα παιδιά του στην ηλικία των 18-22 ετών με επί πλέον ενοίκια και έξοδα μετακίνησης. Και για να μην ξεχνιόμαστε. Θάθελες να ήσουν εσύ στην θέση του με αυτές τις προδιαγραφές;;;

      Ένας άνθρωπος που δεν έχει κάτσει τεμπέλης απο τα 17 του, άν τον βάλεις να κάτσει υποχρεωτικά, διότι αυτό είναι η αποστρατεία, θα σκάσει, θα πάθει …. μέχρι εδώ. Αυτός που χάνει από την αποστρατεία του είναι το κράτος, διότι στην ηλικία αυτή είναι γνώστης, έμπειρος, ψημμένος στις απαιτήσεις της εργασίας του και κυρίως μπορεί να δουλεύει και να αποδίδει απίστευτα πράγματα.

      ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΟΥΝ;;;;;; και επί πλέον του κολλάνε την ρετσινιά ότι τρώει τζάμπα την σύνταξή του. Μην ανησυχείς. Απλά κάποιοι δεν τον θέλουν εκεί μέσα στα πόδια τους. Και αυτοί δεν είναι οι στρατιωτικοί συνάδελφοί του. ΝΑΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ. Είναι όλα αυτά τα πολιτικά λαμόγια που θέλουν να κάνουν ανενόχλητοι τις δουλειές τους σε σχέση με το στράτευμα και ο κύριος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΣ είτε μέσω πολιτικών μηχανισμών (κόμματα) είτε άλλων μηχανισμών που οι στρατιωτικοί τους γνωρίζουν.

      Τις όποιες λοιπόν κατηγορίες έχετε να τις απευθύνετε σε άλλους …

      REPLY
  • Νικόλας
    16 Φεβρουαρίου 2016, 2:10 πμ

    Ρε δεν τους γαμας, που νιωθεις την αναγκη να απολογηθεις κιολας…Ξερεις τι τους λεω εγω οταν μου τη λενε? Αν ειναι ελευθεροι επαγγελματιες…"Αλλαζουμε εδω και τωρα σπιτια, αυτοκινητα, εργασια, ο,τιδηποτε εχουμε φτιαξει και θα σου δινω κι ενα χιλιαρικο το μηνα να καααθεσαι!!!" Στους δε δημοσιους υπαλληλους η πιο πετυχημενη ατακα ειναι…" φιλε μου, αν εκανα τη δουλεια που κανεις θα εφευγα στα 70 μου κι αν την εκανα οπως την κανεις εσυ δεν θα εφευγα ποτε, θα με περναν εξω..τεσσερις!!!" καλα, στους λοιπους ταλαιπωρους απλα θυμιζω οτι οταν εγω πηγαινα σχολειο εκεινοι περνουσαν απ’εξω!

    REPLY
  • asto kalitera
    16 Φεβρουαρίου 2016, 12:23 μμ

    το μονο σκεπτικο το οποιο θα μπορουσε να αιτιολογησει, και σε καμια περιπτωση να διακαιολογησει την τοσο νωρις συνταξιοδοτηση σας, θα ειναι οι ωρες εργασιας. Οι ωρες, οχι οι μερες οχι τα χρονια, οι ωρες. Ολα οσα αναφερετε ειναι παραμετροι του εππαγγελματος σας γνωστοι σε σας απο πριν αρα και αποδεκτοι σε σας απο πριν. Οι οποιες αναφορες σας σε "δυσκολιες" ειναι προς λαικη καταναλωση που λενε.Το μονο που εχετε υπερ σας ειναι οι ωρες υπηρεσιας. Επιφυλακες, ασκησεις, υπηρεσιες, επιθεωρησεις, εορτες, και οτι αλλο προβλεπει η λειτουργια μια μοναδας.

    REPLY
    • ΜΖ@asto kalitera
      16 Φεβρουαρίου 2016, 1:52 μμ

      Θα σταθώ στις παραμέτρους που γνώριζαν οι στρατιωτικοί από πριν, όπως ανέφερες. Εν μέρει μπορεί να έχεις δίκιο. Όμως, όπως είπες, όταν ο καθένας μας έφτασε στην κρίσιμη ηλικία που έπρεπε να αποφασίσει ποια επαγγελματική σταδιοδρομία θα ακολουθήσει, ένα από τα βασικά πράγματα που κοίταξε (και ας μην κρυβόμαστε) πέρα από αυτό που αγαπούσε να κάνει, είναι και οι απολαβές που θα είχε στο μέλλον. Ένα βασικό λοιπόν κίνητρο (που δίνει το κράτος και ίσως το μοναδικό) για το οποίο πολλοί ακολούθησαν την καριέρα του στρατιωτικού, ήταν και αυτό της συνταξιοδότησης σε μικρότερη ηλικία. Έτσι αρκετά νέα παιδιά τότε είπαν το προφανές: "θα μου αλλάξουν τα φώτα, αλλά κάποια στιγμή θα μπορέσω να ησυχάσω για να απολαύσω κι εγώ μερικά πράγματα στην ζωή που θα στερηθώ, τα οποία οι υπόλοιποι θεωρούν δεδομένα." Αυτό το ένα και μοναδικό, ας το πούμε προνόμιο, που είχε ο στρατιωτικός, γιατί μερικοί τώρα θέλουν να του το αφαιρέσουν; Ηθικά αλλά και νομικά είναι απαράδεκτο. (Δεν το λέω εγώ, ρωτήστε συνταγματολόγους). Αν το κράτος θεωρεί ότι είναι μεγάλο "δώρο" να παίρνει ένας στρατιωτικός σύνταξη σε νεαρή ηλικία, ας το κάνουν για τους νέους στρατιωτικούς στα 67 όπως και οι υπόλοιποι για να δούμε πόσοι θα ακολουθήσουν το επάγγελμα του στρατιωτικού με τρεις και εξήντα. Δεν θέλω να κατηγορήσω καμία επαγγελματική τάξη, καθώς πιστεύω ότι δεν υπάρχει εύκολο επάγγελμα, απλά άγνοια του κόσμου για το τι τραβάει ο καθένας προσωπικά. Αλλά αντί να κατακρίνουμε από κακοήθεια τον άλλο, ας μπούμε πρώτα λίγο στη θέση του. Ας μην εκθειάζουμε λοιπόν τους ένστολους όταν σώζουν ζωές κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες, αλλά τους πετάμε στο καλάθι των αχρήστων όταν πρέπει να δώσουμε αυτά που είχαμε υποσχεθεί.(Βάση νόμου και συντάγματος).
      Φιλικά.

      REPLY
    • Αθανάσιος ΑΔΑΜ@asto kalitera
      17 Φεβρουαρίου 2016, 11:52 μμ

      Δηλαδή θέλεις να μας πείς ότι εσύ και ο καθένας, στα 18 του ήξερε τι υποχρεώσεις έχει το επάγγελμα που τελικά ακολούθησε; Ή ήξερε τι θα πεί επιφυλακή, άσκηση, εργασία άνευ ωραρίου 24/7, ότι οι εορτές και οι αργίες, οι προσωπικές/οικογενειακές υποχρεώσεις είναι άγνωστες λέξεις στο λεξιλόγιο των ΕΔ; Δηλαδή εσύ τα ήξερες όλα αυτά και γι’ αυτό δεν ακολούθησες το στρατιωτικό επάγγελμα; Καλά …. Νομίζω ότι λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει.

      REPLY
      • MZ@Αθανάσιος ΑΔΑΜ
        28 Φεβρουαρίου 2016, 12:25 μμ

        Άραγε διάβασες τι έγραψα ή όχι; Εσύ όταν ακολούθησες το επάγγελμα που έχεις, δεν φρόντισες να μάθεις τίποτα για αυτό; Γουρούνι στο σακί διάλεξες επάγγελμα; Συγνώμη αδυνατώ να σε παρακολουθήσω…Άγνοια δεν υπάρχει, μόνο αφέλεια.

        REPLY
  • Σωτήρης Χανιά
    16 Φεβρουαρίου 2016, 3:08 μμ

    Το μόνο που έχω να πω εγώ είναι οτι η φτώχεια φέρνει γκρίνια. Κι εγώ θεωρώ οτι τα 45 είναι πολύ νεαρή ηλικία για συνταξιοδότηση, ίσως τα 50 με 30 έτη υπηρεσίας ήταν πιο σωστό. Απο ‘κει και πέρα όμως, οι άνθρωποι δεν έκανα τίποτε που δεν θα έκαναν κι αυτοί που τους κατηγορούν. Απλά σ’αυτή τη χώρα πρέπει να ‘χουμε πάντα κάτι να λέμε για τον άλλο αντί να μιλάμε μπροστά στον καθρέπτη.

    REPLY
    • aristoteli@Σωτήρης Χανιά
      16 Φεβρουαρίου 2016, 9:19 μμ

      Ωραια ρε φιλε να σε ακουσουμε.Ας πει σ’ αυτον τον ανθρωπο δεν σε μεταθετω πλεον για την επομενη 10ετια γιατι σε χρειαζομαι.Αυτοι οι ανθρωποι εινα οι πλεον εμπειροι και πλεον ικανοι για να χειρισθουν τα του τομεα τους και ειδικα στις προμηθειες και τις αναγκες της υπηρεσιας τους.Οι ικανοτεροι να προτεινουν βελτιωσεις και οι αποτελεσματικοτεροι για οιονδηποτε ελεγχο στον τομεας τους.Δεν πρεπει αλλωστε να παραγνωριζουμε το γεγονος οτι ουδεποτε Στρατιωτικος οποιουδηποτε κλαδου κατηγορηθηκε για χρηματισμο.Φανταζεσθε τι θα ειχαμε γλυτωσει σαν κρατος αν ειχαμε επανδρωσει ολες τις επιτροπες προμηθειων μ’ αυτους τους καραβαναδες οπως τους λενε μερικοι ηλιθιοιμε με τις γνωσεις που εχουν

      REPLY
      • Χάρης@aristoteli
        16 Φεβρουαρίου 2016, 10:59 μμ

        Σε αυτό που λες έχεις δίκιο, με τη διαφορά ότι θα έπρεπε να τίθεται με τη μορφή ερωτήματος: "θέλεις να μείνεις παραπάνω, με καλύτερα χρήματα και αμετάθετος προκειμένου η Υπηρεσία (η γενικώς η κρατική μηχανή) να εκμεταλλευτεί τις γνώσεις και τις δεξιότητές σου;" Πολύς κόσμος θα επέλεγε να μείνει έτσι. Αλλά αυτά συμβαίνουν μόνο σε σοβαρά κράτη, με μακροχρόνιο στρατηγικό σχεδιασμό και σεβασμό απέναντι στους ένστολους πολίτες του.

        REPLY
        • aristoteli@Χάρης
          16 Φεβρουαρίου 2016, 11:45 μμ

          Χαιρομαι παρα πολυ που συμφωνουμε και προσυπογραφω ολα αυτα που λες.Χαρηκα πολυ φιλε μου για αυτην την επικοινωνια

          REPLY
  • Χάρης
    16 Φεβρουαρίου 2016, 3:27 μμ

    Ρε φίλε, για ποιο λόγω ασχολείσαι με το να δικαιολογηθείς στον όποιο μ@λάκα? Κι εγώ μπήκα στα 18 στη ΣΜΥ κι έφυγα στα 40 λόγω τριπλών εξαμήνων (Υ/ΚΤ & Αλξτού). Κι εμένα όταν τους λέω ότι είμαι συνταξιούχος πολλοί με κοιτάνε με μισό μάτι. Αν, δε, μου μουρμουρίσουν καμιά μ@λακία τους στέλνω αβλεπί στο διάολο! Δεν ήρθε κανείς να ρωτήσει τι έκανα όταν πήδαγα νύχτα φορτομένος από τα αεροπλάνα ή όταν βούταγα νυχτιάτικα, με φουλ φόρτο μάχης, στα άπατα του Αιγαίου κλειστό κύκλωμα. Όποιος έχει πρόβλημα, μπορεί να πάει να γ@μηθεί απλά και όμορφα. Για το φίλο γιο Αξκού που σχολίασε, να διευκρινήσω ότι λιγότερες μεταθέσεις από τους Αξκούς έχουν οι Υπξκοί οι προερχόμενοι από 5ετία και ΕΠΟΠ. Όχι οι εκ ΣΜΥ. Δεύτερον, μέχρι και την ημέρα που αποστρατεύτηκα 40 ετών ήμουν επικεφαλής ομάδος, δηλαδή σε όλα μέσα. Ασκήσεις, πορείες-βολές, κολύμπια και πάει λέγοντας. Έχω κάθε δικαίωμα να φύγω στην 20ετία λοιπόν, όπως συμβαίνει σε όλους τους Νατοϊκούς στρατούς. Σε παρακαλώ λοιπόν, spear me the pipology σχετικά με το τι εσύ νομίζεις ότι είναι δικαιότερο.

    REPLY
    • aristoteli@Χάρης
      16 Φεβρουαρίου 2016, 9:06 μμ

      Aπολυτα συμφωνος μαζι σου.Κατι που ξεχνατε να αναφερετε και εσεις και ο αλλος ο φιλος ειναι ο συνδικαλισμος.Εμεις οι δημοσιοι συγκυβερνουσαμε με τους συνδικαλιστες μας οταν εσεις υπερασπιζατε Θερμοπυλες.Αγνοηστε τους και μην πικρενεστε η βλακεια που τους διακρινει ειναι μεγεθος απειρον και ανικητο

      REPLY
      • Antonis A.@aristoteli
        17 Φεβρουαρίου 2016, 1:49 πμ

        Πιστευω ο καθενας εχει δικαιο απο την πλευρα του.Ειμαι ελευθερος εππαγγελματιας και εφεδρος ειδικων δυναμεων.12 μηνες που υπηρετησα δεν πηρα φραγκο και χαλουσα τις οικονομιες λογω το οτι δουλευα απο μικρος.Αντιθετως οι στρατιωτικοι παιρνετε καποια χρηματα το μηνα εστω και στην σχολη.Δεν λεω οτι ειναι ευκολη η δουλεια σας ουτε ριχνω φταιξιμο σε εσας.Ηταν επιλογη σας και ξερατε τις συνεπειες.Αλλα με την προωρη συνταξιωδοτηση υπαρχουν ανθρωποι που εχουν εργασθει απο πολυ νεαρη ηλικια και αν δεν φταναν 62 δεν επαιρναν συνταξη με 45 χρονια εργασιας και τους φαινετε πολυ παραξενο.Στο μοναδικο πραγμα που με εκνευριζει οταν το ακουω απο οποιονδηποτε δημοσιο υπαλληλο ειναι για τις κρατησεις σας ολοι οι υπολοιποι τα πληρωνουν απο την εργασια τους ταμεια,φορους κ.τ.λ εσεις εχετε κρατησεις εικονικο χρημα που μπαινει στα ταμεια.Τα κοπροσκυλα που κυβερνουν φταινε για ολα παντως οσοι και να βγηκαν σε προωρες συνταξεις δεν καταστρεψαν αυτοι την ελλαδα.

        REPLY
        • Μαρια Βωνιατη@Antonis A.
          17 Φεβρουαρίου 2016, 2:47 μμ

          Υπαρχουν και αλλου στρατιωτικοι που πιθανον να εχουν τα ιδια προσοντα με εσας να περασαν σκληρες εκπαιδευσεις οπως εσεις στις ΕΔ της χωρας τους να μην ειχαν τις μακρυνες μεταθεσεις σας αλλα να ζουν σε ημικατεχομενη πατριδα. Και τα χρονια υπηρεσιας που εχουν να μετρουν κανονικά. Και το οριο συνταξιοδοτησης να ειναι ψηλότερο. Αυτοι μπορουν ? Η ταλαιπωρια τους ειναι πιο λιγη? Με ολο το σεβασμο προς το προσωπο σας αλλα διαφωνω.

          REPLY
          • Xaris@Μαρια Βωνιατη
            19 Φεβρουαρίου 2016, 10:19 μμ

            Προφανώς αναφέρεστε στους Κυπρίους αδελφούς μας. Δε γνωρίζω τι ισχύει για τους άνδρες των Κυπριακών Ειδικών Δυνάμεων. Φυσικά και δεν κουράζονται λιγότερο και φυσικά θα έπρεπε να ισχύουν τα ίδια. Επισημαίνω όμως ότι΄το όριο για τη συνταξιοδότηση των ανδρών των ελίτ δυνάμεων όλων των Νατοϊκών στρατών είναι η 20ετία. Δεν ισχύει δλδ μόνο στην Ελλάδα γιατί το άκουσα κι αυτό. Για τον Καναδικό στρατό πχ που γνωρίζω από φίλο που υπηρετεί, το όριο άλλαξε πριν από 3-4 χρόνια και ανέβηκε στα 25, αλλά δεν ισχύει αναδρομικά, όπως σε εμάς, παρά για τους νεοεισερχόμενους, αυτούς δηλαδή που μπήκαν μετά την αλλαγή του νόμου. Οι παλιότεροι κανονικά στην 20ετία.

            REPLY
          • Chris@Μαρια Βωνιατη
            20 Φεβρουαρίου 2016, 12:59 πμ

            Κανείς στρατιωτικός δεν είπε εναντίον αυτών των ανθρώπων που αναφέρεται, οπότε δεν έχει νόημα η παρατήρηση σας, ούτε η διαφωνία σας…

            REPLY
        • Xaris@Antonis A.
          19 Φεβρουαρίου 2016, 10:39 μμ

          Αυτήν την καραμέλα ρε Αντώνη, "ήταν επιλογή σας και ξέρατε τις συνέπειες" την ακούω μια ζωή. Και τη σημαίνει αυτό φίλε μου? Επειδή ξέραμε τις δυσκολίες, αυτό τις κάνει μικρότερες? Τι θες τώρα να ακούσεις? Ότι με έναν πολύ πρόχειρο υπολογισμό που έχω κάνει για εμένα, από τα 22 χρόνια υπηρεσίας μου τα 8 ήμουν εντός? Όταν λέω εντός, εννοώ εντός. Μέσα 24/7. Σαν να μπήκα στο στρατόπεδο σήμερα και να ξαναβγήκα σε 8 χρόνια. Αν βρεις κανέναν που δούλεψε 45 χρόνια και το βρίσκει παράξενο που εγώ βγήκα στη σύνταξη στα 22, εξήγησέ του το έτσι να δούμε αν θα το καταλάβει. Κι αν δεν το καταλάβει, διαολόστειλέ τον εκ μέρους μου.

          REPLY

Τελευταία νέα

Top Authors

Πιο σχολιασμένα

Featured Videos